Benløseparkens Ejerforenings generalforsamling
Forening: Benløseparkens Ejerforening
Publiceret af: Bjarne Petersen
Dato: 14-10-2016 13:40:09
Kategori: Generelt
     

Referat fra generalforsamling:

I henhold til vedtægterne §14, jfr. §11, har Benløseparkens Ejerforening afholdt ordinærgeneralforsamling onsdag d. 28. september 2016  kl. 19.00, i Ringsted Kongrescenter, Nørretorv22, 4100 Ringsted.

Referat:


BenløseparkenEjerforening                                                                               Den 28. september2016

Referataf ordinær generalforsamling:

Der var til generalforsamlingen fremmødt 58stemmeberettigede medlemmer med et samlet fordelingstal på 141,8

 

Bestyrelse:

                Formand:                                 Steen Andersen            SA       BP.181, 2.tv.

                Sekretær/referent:              Bjarne Petersen            BP       BP.   61, st.tv.

                Bestyrelsesmedlem:           Nebile Sanli                     NS       BP. 117, 1.tv.

                                                                     Nina Larsen                  NL       BP.  75, 2.tv.

Fraværende pga. sygdom:

                Næstformand:                       Per G. Hansen   PH      GHEjendom A/S

                                                                     NBhavde fuldmagt til at stemme for PH

Gæster:

                Advokat:                Vagn Sanggaard Jakobsen           VSJ      LadefogedAdvokatfirma

                Revisor:                 Carsten Øhauge                                      Beierholm

                Administrator:    Niemann Bejerholm                       NB      GHEjendom A/S

                Ingeniør:                Arne Andersen                                AA       Fjerring A/S

Til mødetforelå følgende dagsorden:
Dagsorden vil være, som følger:

1.             Valg af dirigent.

2.             Bestyrelsens aflæggelse af årsberetning omdet forløbne år.

3.             Orientering vedr. afledning af regnvand iBenløseparken ved Arne Andersen, Fjerring A/S

4.             Fremlæggelse og godkendelse af regnskab, samtrevisorpåtegning

5.  Bestyrelsens og medlemmernes forslag:

A.   Forslagfra bestyrelsen

B.   Forslagfra medlemmerne.

B.1 Offentliggørelse af dagsordenfor Benløseparken Ejerforenings bestyrelsesmøder, samt efterfølgende referat.

                  B.2 Bekæmpelse af måger.

                 B.3 Ansættelse af sæsonarbejder tilat tage sig af bede i sommerhalvåret

                  B.4 Udarbejdelse afvedligeholdelsesplan for både ude og inde for Benløseparken.

                  B.5 Rensning af udsugningskanaler.

                  B.6 Efterisolering af lofter, gavleog måske de varme rør i kælderen.

                  B.7 De grønne områder skal gøres medfamilievenlige.

                  B.8 Ved besøg af dyr i Benløseparkenskal de holdes i kort snor.

 6.  Forelæggelse oggodkendelse af budget for 2016/2017

      Bestyrelsensbudgetoplæg for 2016/2017 fremlægges af revisor.

Vedtagelseaf budget.

 7.Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.

   8. Valg af revisor

 9. Valgaf administrator.

10.  Eventuelt

Addagsordenens punkt 4.

Dervedlægges kopi af årsregnskab med revisorpåtegning. Samt bestyrelsens forslagtil budget. Dette materiale bedes medbragt til generalforsamlingen.

Ad dagsordenens punkt 7

Der skalvælges 3 bestyrelsesmedlemmer og 2 suppleanter.

Følgende bestyrelsesmedlemmer erpå valg:

                   SteenAndersen, BP 181 2.tv                       NinaLarsen, BP 75 2.tv

                   NebileSanli, BP 117 1. tv

Følgende bestyrelsesmedlemmer modtager genvalg:

                   SteenAndersen, BP 181 2.tv                       NinaLarsen, BP 75 2.tv

                   NebileSanli, BP 117 1. tv

Følgende bestyrelsesmedlemmer erikke på valg:

                   PerG. Hansen, GH Ejendom A/S               BjarnePetersen, BP 61 st.tv

 

Følgende bestyrelsessuppleanterer på valg:

                   Lars Højgaard, BP 75 st.tv                            EyipYildirum, BP 117 2.tv

Formand SA, bød forsamlingenvelkommen, præsenterede gæster og bestyrelse.

1. Valg af dirigent

SAforslog på bestyrelsens vegne advokat Vagn Sanggaard Jakobsen (VSJ) tildirigent.
Én fra forsamlingen påpegede, at SA var nødt til at spørge forsamlingen, om dervar andre, der stiller op, det viste sig, at der ikke var nogen modkandidater. Derblev stillet et par spørgsmål fra forsamlingen som VSJ besvarede hvor efter SApå bestyrelsens vegne udpegede advokat Vagn Sanggaard Jakobsen til dirigent.

VSJ takkede derefter for valget og konstaterede, at generalforsamlingen varlovligt varslet samt beslutningsdygtig og sikrede sig, at sekretær/referent BPtager referat.
Én fraforsamlingen, gjorde VSJ opmærksom på, at der i sidste referat var undladtflere spørgsmål, det syntes han ikke var i orden.
VSJ, det vil jeg være opmærksom på og oplyste, at der ikke skal skrives et ordretreferat, der står i vedtægterne ”et kort referat”.

2. Bestyrelsens aflæggelse af årsberetning om det forløbneår

Formand SA aflagde bestyrelsens beretning.

Formandsberetning

Der harsiden sidste generalforsamling været afholdt 5 bestyrelsesmøder. Der erforetaget en gennemgang af Benløseparken, hvor bygninger, installationer ogarealer er blevet gennemgået med administrator og viceværter samt bestyrelsesmedlemmerfra beboerforeningen.

Det førstebestyrelsesmøde blev afholdt 6. oktober 2015, hvor bestyrelsen konstitueredesig med mig (Steen Andersen) som formand, Per G. Hansen som næstformand ogBjarne Petersen som sekretær/referent. Bjarne Petersen og jeg (Steen Andersen)blev genvalgt som repræsentanter til Benløseparkens Varmecentrals bestyrelse.

I det forløbne år er dergennemført følgende væsentlige vedligeholdelsesopgaver:

-         Montering afaltanpartier blok 7

-         Reparationaf skotrender i blok 1-4 og blok 6-9.

-         Rensning aftagrender blok 1-4 og blok 6-9.

-         Begrænsningaf åbninger i miljøskabe for flasker og aviser.

-         Udtynding ogfældning af træer

Altanudskiftning
Altanpartierne i blok 7 er blevetudskiftet hvilket blev udført af Rølund A/S, som har overtaget IngvarsenRingsted A/S.

Vedmangelgennemgangen i blok 7 var der igen i år ganske få mangler, som blevrettet af Rølund. Tilsvarende blev der udført 5 års gennemgang i blok 2 og 1års gennemgang i blok 6.

Reparation af Skotrender
Tætning af skotrender mellemblokkene blok 1-4 og blok 6-9 er udført og der er samtidigt udskiftet en utætinddækning ved ventilator blok 9 syd.

Affaldssortering
For 16 år siden blevaffaldsskakterne lukket og vi fik de nuværende miljøhuse med containere tilsortering af affald i fraktionerne Gråt affald, Grønt affald, Aviser og glas.

Men desværreer der mange, som ikke kan skelne mellem gråt og grønt affald. Til gengæld erskraldemændene det seneste års tid blevet mere opmærksomme på, hvorvidtskraldet er sorteret korrekt.

Hvis der fxer kommet plastik eller pap i den grønne container, bliver den ikke tømt. Denfår derfor lov til at stå i 14 dage ekstra, før den bliver forsøgt tømt næstegang. Dette betyder, at det grønne affald står og bliver til ildelugtendeflydende baj, inden den tømmes.

Begrænsningaf åbninger i miljøskabe for flasker og papir er udført. Dette har givet enforbedret sortering af glas, men desværre ikke en forbedring på papir. Derkommes fortsat pap i papircontaineren, hvilket bevirker, at skraldemanden tømmercontaineren som gråt affald, og at vi kommer til at betale for en ekstratømning. Ved seneste tømning måtte vi betale for 7 ekstra containere, hvor dervar smidt pap i papircontaineren.

Al affald,som ikke er almindeligt husholdningsaffald, aviser, blade og glas, skalafleveres på genbrugspladsen og ikke ved containerne eller i kældergangene.

Pap skalenten afleveres direkte på genbrugspladsen eller i den store papcontainer vedvarmecentralen.

Styren(flamingo), mikrobølgeovne, tv apparater, elektronik, jern, møbler, malerbøtterog alt muligt andet, som ikke er almindeligt husholdningsaffald SKAL ALTIDafleveres på genbrugspladsen og ikke i papcontaineren eller i voresaffaldscontainere.

Storskrald
Vores storskralds ordning erblevet nedlagt - Det blev den for mere end 18 år siden.

Vi har ikkestorskraldsordning i Benløseparken.

Vi harHELLER IKKE en Fra-Beboer-Til-Beboer-Genbrugsordning hvor man bare stiller sinegamle møbler eller lignende ned i kælderen, så andre måske kan få glæde af den.De SKAL afleveres på genbrugspladsen. Her findes der så til gengæld engenbrugscontainer, hvor man kan aflevere brugbare ting, som kan sælges tilgenbrug.

Støv og skidt i kældrene
Vi modtager af og til henvendelsefra beboere omkring snavs i vores kældergange. Burde det ikke væretilstrækkeligt, at viceværterne støvsuger og fejer støv og spindevæv ned i kældergangene 2 gange om året?

Der vil nokvære delte meninger omkring dette, men umiddelbart bruger vi alle kældrene ogdet er vigtigt, at vi ”Fejer for egen dør” i bogstavelig forstand. Det er godtat få fejet sit eget kælderrum men lad være med at feje det ud på gangen, såalle naboerne skal døje med det. Fej op i en pose og smid denne i gråt affald.

Varmerør
Gravearbejde og rørlægning iBenløseparken er færdig. Afspærringerne nåede heldigvis at blive pillet nedlige inden jul. Selve projektet er endnu ikke afleveret og der vil derforformentligt gå et lille års tid, førend reetableringen af de grønne arealer, stierog veje vil blive udført.

Tæppevask
Udgiften til vand er en betydeligudgiftspost i vores fællesudgifter og bestyrelsen mener derfor, at tæppevaskikke bør foregå på vaskepladserne med en masse vandspild til følge, men attæppevask bør foretages af speciale firmaer, som udfører tæppe vaskenmiljømæssigt forsvarligt.

Træfældning
I februar mødes bestyrelsenomkring en eventuel træfældning. Bestyrelsen foretog sammen med administratorog viceværter en gennemgang af Benløseparken, hvor det samtidigt blev drøftet,hvorvidt der skulle fældes træer. Dette blev vi enige om, eftersom mange træerer blevet så store, at de skygger for lejlighederne og altaner eller er ramt afråd og smider nedfald på biler, der står parkeret langs græsset. Træerne blevudpeget og mærket op til fældning. Efterfølgende fik vi udarbejdet en plan overområdet for at sikre en ensartet udtynding. Da fældningen af den omfattendemængde træer ville være ret tidskrævende ved traditionel skovning, fikbestyrelsen indhentet nogle tilbud på arbejdet. Dette resulterede i en løsningmed maskinskovning og flis hugning, som var langt billigere, hurtigere og somkun belastede viceværternes arbejdstid i begrænset omfang.

Bestyrelsener tilfreds med resultatet og har modtaget megen ros fra mange beboere dog ikkealle. Der vil nok altid være nogen, som har en anden holdning, men det kan nokikke være anderledes. Nu mangler blot at få lagt noget jord over de gamlestubbe og sået noget græs.

Afledning af overfladevand
Bestyrelsen har i det forløbne åri samarbejde med rådgivende ingeniør Arne Andersen fra Fjerring arbejdet med atfinde en endelig og fornuftig løsning for afledning af regnvand sammen medRingsted Forsyning. Vi har så senest i juni måned modtaget den lidtoverraskende udmelding fra Ringsted Forsyning, at de nu ikke kan og må udføreregnvandsomlægning på Benløseparkens område. Vi har derfor taget Arne Andersenmed fra Fjerring i dag, til at beskrive dette nærmere.

Vedligeholdelses opgaver
I det kommende år 2016/2017 erder på basis af det foreliggende budgetforslag planlagt følgende størrevedligeholdelsesarbejder:

-         Montering afaltanpartier blok 8

-         Slidlag påhele parkeringspladsen blok 1

-         Slidlag påparkeringspladsen blok 10

Varmecentralen
Der har igen i år været overskudi Benløseparkens Varmecentral A.m.b.A.

Resultatetfor 2014/2015 udviser et overskud på 1 mio.kr.

Et beløb somnetto vil blive tilbagebetalt til jer som varmeforbrugere.

Detforventes, at varmeopkrævningen for den kommende periode vil ligge på niveaumed den nuværende opkrævning.

Selskabslokalet
Lokalet i blok 10 har i denforløbne sæson været udlejet 21 gange, hvilket har bidraget med et overskud på9179 kr. til vedligehold og forbedringer i selskabslokalet.

Selskabslokalettrænger til ny belægning på gulvet og evt. nyt stof på stolene, så pengene skalnok gå til et godt formål.

Viceværter
Vi har to viceværter ansat iBenløseparken – vi har haft tre. Umiddelbart går det godt, men i perioderkniber det dog for de to gæve viceværter at følge med og de må derfor bede omnogle ekstra hænder, som lejes ind udefra. Hverken bestyrelsen eller denuværende viceværter er afvisende for at tage ekstra folk ind i længereperioder, så det vil vi give ekstra opmærksomhed i det kommende år, så vi kanfinde en god løsning.

Tak til…
Til sidst vil jeg sige tak tiladministrator, vores viceværter, revisor og bestyrelsen for en god og stabilindsats samt et godt samarbejde i årets løb.

Påbestyrelsens vegne
Steen Andersen

VSJ, forhørte sig,om der var spørgsmål til bestyrelsens beretning.

Én fraforsamlingen gjorde bestyrelsen opmærksom på, at hvis containeren er overfyldt,hvad der sker en gang i mellem, falder skraldeposen ned i containeren ved sidenaf. Det kunne måske afhjælpes, hvis der var skillerum imellem containerne.

SA: Det kan vi sepå, men det vil nok ikke løse problemerne med sorteringen. Viceværternesammenpresser altid de grå containerne og lukker dem af inden de tømmes så deikke er overfyldte.

Én fraforsamlingen gjorde opmærksom på, at der er lugtgener fra containerhusene, detkan lugtes inde i lejligheden.

SA: Vores viceværterrenser og sprøjter containerhusene for at undgå lugtgener én gang om ugen. Jegselv m.fl. bor tæt ved containerne og vi oplever ikke lugtgener. Kun i periodermed høj varme og kraftig sol kan der fornemmes lidt lugt fra containerne.

Én fraforsamlingen gjorde opmærksom på, at vores trappevask ikke er god nok, det børder strammes op på.
Hvis der bliver opsat overvågningskameraer i kælderene
efter Sct. Jørgensgårdens model, vil vi kunnenedbringe henkastningen af møbler mm. i vore kældre og holde dem der gør det,op på det via kameraet.

Én fraforsamlingen: Vedr. trappevask. Der er ikke noget at udsætte på trappevasken,jeg synes vores opgange bliver holdt pæne.

SA: bestyrelsen mener, at trappevaskengenerelt er i orden. Vedr. kameraer i kældrene kan vi tage det til overvejelse.

Én fraforsamlingen: Der bør sættes skilte op med cykling og motorkørsel forbudt pågangstierne ved blokkene, selv postbuddet kører der og de kører alt for stærkt.

SA: Det vil vitage op til overvejelse, men vil det hjælpe og hvem skal håndhæve det. Vikontakter postvæsnet.

Én fraforsamlingen: Kan vi ikke få sat skilte op med rygning forbudt itrappeopgangene og kældre, røgen trækker lige ind i lejlighederne, når derryges på trapperne.
Ordensreglementet bør revideres med rygeforbud i trappeopgangene og kældre.

SA: Det vil vitage op til overvejelse evt. med et forslag til opdatering af ordensreglementettil næste generalforsamling.

Én fraforsamlingen foreslog at der skulle laves bumppå garagevejen, fordi motorcykler og biler kører alt for stærkt der.

SA: Det vil vitage op til overvejelse.

Én fraforsamlingen foreslog, at der skulle oprettesen Facebook gruppe for Benløseparken så beboere imellem og bestyrelse kunnekommunikere sammen.

Én fraforsamlingen oplyste, at der allerede er en gruppe ved navn benløseparken.

Én fraforsamlingen syntes bestyrelsen skulle have varslet træfældning inden den blevsat i værk.

SA: Det syntes viogså, men pludselig havde entreprenøren maskiner og mandskab ledig og ville igang, så derfor blev det så pludseligt.

VSJ: Spørgerforsamlingen om der er flere spørgsmål til beretningen, det var ikke tilfældet.

Bestyrelsensberetning blev herefter godkendt.

3. Orientering vedr. afledning afregnvand i Benløseparken ved Arne Andersen, Fjerring A/S

AA: Redegjorde forde møder han har været til i Ringsted Forsyning på Benløseparkens vegne, hvorhan hver gang har givet udtryk for, at projektet skulle være udgiftsneutraltfor Benløseparken.
Ringsted Forsyning har nu meldt ud, at de ikke kan udføre arbejdet på Benløseparkensgrund, på grund af de opmålinger de har lavet, som viser, at Benløseparkens regnvandsledningerhænger sammen med drænledninger.
Så det projekt der er udarbejdet af Rambøll for Ringsted Forsyning påBenløseparkens grund er dødt, da det så ikke er udgiftsneutralt forBenløseparken.

VSJ, forhørte sig, om der var spørgsmål til AA vedrørende det.

Spørger fraforsamlingen: Skyldes det ikke, at bestyrelsen har været for langsomme og ikkeværet interesseret i dette projekt.

AA. Det er ikkemit indtryk at bestyrelsen har været uinteresseret, men der imod positive, blotdet skulle være udgiftsneutralt.

Spørger fraforsamlingen: Hvad er det, så der er i gang over i Byparken og ved centret.

SA: Det erRingsted Forsynings projekt, som kan ses på plancher opsat ved Nordcentret ogpå Ringsted Forsynings hjemmeside til afledning af regnvand fra Benløseparkenog omliggende parcelhuse, det vil formentlig afhjælpe de oversvømmelser, vitidligere har set her i Benløseparken.

Én fraforsamlingen: Som man kan se hvis man kommer forbi på busvejen, bliver dennuværende regnvandsledning i busvejen tilsluttet til det nye, der bliver laveti Byparken, så det vil også hjælpe Benløseparken mod oversvømmelser.

VSJ, Da der ikkeer flere spørgsmål til AA, vil vi takke ham for hans indlæg og besvarelser.

4. Forelæggelse og godkendelseaf det reviderede regnskab samt revisorpåtegning

CØ: Gennemgikdet udsendte regnskab meget grundigt, og gjorde forsamlingen opmærksom på, atder var taget stikprøver i bilag og der ikke var fundet nogleuoverensstemmelser med det fremlagte regnskab.

Der harværet et fald i elforbrug på, kr. 39.031,- i forhold til budget, det skyldesløbende udskiftning af lyskilder til LED i fællesarealerne.

Der harværet et fald i vandforbrug på 3,2 %, men en stigning på 11,5 % ivandafledningsafgift til Ringsted forsyning, men der har alligevel været enbesparelse på kr. 148.000,- i forhold til budget.
CØ: viste en lagkage skitse over fordelingen af udgifterne til vand. Den visteat vandets pris kun udgør 10 % af beløbet, resten er afgift.

Der harværet et fald i viceværtlønninger og ekstra hjælp på kr. 59.759,- i forhold tilbudget.

Vedligeholdelsesarbejde,udskiftning af altanpartier i blok 7 er kr. 58.469,- billigere end detbudgetterede.

Div. ad hocopgaver er kr. 90.986,- billigere end det budgetterede.

Regnskabetudviser et samlet overskud på kr. 496.030,-, der af bestyrelsen foreslåsoverført til konto for overført overskud.

VSJ, forhørte sig, om der var spørgsmål til regnskabet.

Spørgsmålfra forsamlingen: Vil det ikke være muligt af dele udgifter tilgeneralforsamling og bestyrelsesmøder op.
CØ: Jo det kan man da godt.

Spørgsmålfra forsamlingen: Jeg synes, det er utroligt, at der ikke er mere end 869,-kr.i rente indtægt af et

indestående på3.000.000 kr. i bank, kunne det ikke gøres bedre evt. ved opkøb af obligationereller lignende.

CØ: Detforstår jeg godt, men det kommer snart til at koste penge at have penge ibanken. Med hensyn til investeringer i obligationer forstår jeg godt, atbestyrelsen ikke tør sætte jeres penge i risikovillig kapital.

Spørgsmålfra forsamlingen: Ved sidste generalforsamling fremkom jeg med samme spørgsmål,er der et revideret regnskab for selskabslokalet i blok 10.

SA: Ja, deter der. Det er revideret af et bestyrelsesmedlem.

Spørgsmålfra forsamlingen: Må vi se det.

SA: Ja, menjeg har det ikke med.

Spørgerentak, jeg synes ikke der skal stå varetages af andre ved dette punkt iregnskabet, kan der ikke skrives noget andet.

SA: Detkunne erstattes med "Klub" eller lignende.

Regnskabet blev herefter godkendt.

5.  Bestyrelsens og medlemmernes forslag:

A  Forslag fra bestyrelsen

VSJ: Derer ingen forslag fra bestyrelsen.

B  Forslag fra medlemmer

VSJ:Forhørte sig om forslagsstilleren til B. 1-2-3 var til stede, det var vedkommendeikke, men én fra forsamlingen ville godt forelægge og uddybe dem, men havdeikke nogen fuldmagt til det, så det blev afvist af ordstyrer. VSJ: Da vedkommendeikke er tilstede, kan der ifølge vedtægterne ikke stemmes om dem.

Én fra forsamlingen: Jeg mener at forslaget skal have lov til atkomme til diskussion i forsamling, så kan bestyrelsen jo tage stilling til omdet er noget de vil arbejde på.

B.1 Offentliggørelse af dagsordenfor Benløseparken Ejerforenings bestyrelsesmøder, samt efterfølgende referat.
      SA: Selv om forslaget ikke kankomme til afstemning, vil bestyrelsen gerne offentliggøre dagsorden
      og kort referat frabestyrelsesmøderne på hjemmesiden.

B.2 Bekæmpelse af måger.
SA: Selv om forslaget ikke kan komme til afstemning vil bestyrelsen arbejde for,at mågerne bliver bekæmpet omkring Benløseparken. (Evt. med kontakt til NordCenteret om samarbejde).

B.3 Ansættelse af sæsonarbejder tilat tage sig af bede i sommerhalvåret
SA: Selv om forslaget ikke kan komme til afstemning, vil bestyrelsen arbejdefor, at vi får en ekstra vicevært medarbejder i perioder med behov.

VSJ: Forhørte sig om forslagsstilleren til B.4-5-6-7-8 var til stede, det var forslagsstilleren og ville gerne forelægge oguddybe dem.

VSJ: Jeg synes, at vi skal gennemgå alleforslag, før vi sætter dem til afstemning.

B.4 Udarbejdelse afvedligeholdelsesplan for både ude og inde for Benløseparken.
Forslagsstilleren mener, der skal laves en 5-6 års plan forvedligeholdelse, vi er jo snart færdige med altanpartiudskiftningerne.
SA: bestyrelsen udarbejder en langsigtet plan for vedligehold af Benløseparkensbygninger for at fremlægger den på næste generalforsamling.

B.5 Rensning af udsugningskanaler.
Forslagsstilleren mener, det er på tide, at vi får rensetudsugningskanalerne, da det aldrig er blevet gjort.
SA: Vi kender pt. ikke prisen på opgaven, men bestyrelsen vil få indhente priserpå rensning af udsugningskanaler, som kan tages med som forslag til næstegeneralforsamling.

B.6 Efterisolering af lofter, gavleog måske varme rør i kælderen.
NB: Reparation af isolering på varme rør i kældrene er netop blevet udført.
SA: bestyrelsen vil arbejde for nogle løsninger som evt. kan komme med påkommende generalforsamling som forslag.

B.7 De grønne områder skal gøres merefamilievenlige.
SA: bestyrelsen arbejder med løsningsforslag til familievenlige grillsteder,siddepladser, etc. som evt. forslag til kommende generalforsamling.

B.8 Ved besøg af dyr i Benløseparkenskal de holdes i kort snor.
SA: bestyrelse vil udarbejde et forslag vedr. regler for besøgende med hunde isnor og fjernelse af efterladenskaber og forbereder det til ordensreglementet.

VSJ:forhørte sig hos forslagsstileren, om han ville have forslagene til afstemning,nu hvor bestyrelsen har tilkendegivet, at de vil arbejde videre med dem,forslagsstilleren syntes, det var i orden der ikke blev stemt om dem.

6.   Forelæggelse og godkendelse afbudget for 2016/2017.

Bestyrelsens budgetoplæg for 2016/2017 fremlægges af revisor.

CØ:gennemgik budgettet meget grundigt.

Budgettetfor regnskabsåret 2016/2017 er udarbejdet med udgangspunkt i uændrede acontoopkrævninger i forhold til dem, der blev vedtaget på sidste generalforsamling.

Budgettet erbaseret på indgående aftaler. Hvor sådanne ikke foreligger, er der regnet medanslåede
prisstigninger i forhold til regnskabsåret 2015/2016.

Følgende stigninger er indregnet, elforbrug med 2 %, renovation erbudgetteret med den faktiske rate

for 2. halvår 2016, mens 1. rate for halvåret 2017 er budgetteretmed en stigning på 2,5 % i forhold hertil.

Vandforbrug, vandafledningsafgift og rensningsbidrag er budgetteretmed udgangspunkt i de for 2.

halvår 2016 gældende priser svarende til en stigning på 0,5 %.
Revisor og juridisk assistance er budgetteret ud fra et skøn til det forventedeomkostningsniveau.

Bestyrelseshonorar er budgetteret uden stigning til i alt kr.48.000.

Trappevask mv. er budgetteret med en stigning på 2 %.

Lønninger, pensionsbidrag, feriepenge og sociale ydelser erbudgetteret med en stigning på 5,27 %

baseret på 2 heltidsansatte viceværter inklusiv afsat til ekstraassistance.

Administrationshonorar er budgetteret med en stigning på 0,75% tilkr. 1.431.800,-.

Afskrivningerne er beregnet ud fra den eksisterende maskinpark tilkr. 1119.913.
Øvrige omkostninger er budgetteret med anslåede prisstigninger på ca. 3 % iforhold til regnskabsåret 2015/2016.

Der er taget følgende punkter med i budgettet til vedligeholdelse:

 

1. Montering af nye altanpartier, blok 8                                                        3.300.000 kr.
2. Slidlag (2 cm.) på hele parkeringspladsen blok 1. nord og syd
            215.000 kr.
3. Slidlag (2 cm.) på hele parkeringspladsen blok 10,
                                 215.000 kr.
4. Diverse ad hoc.
                                                                                                      450.000 kr.


I alt                                                                                                                             4.180.000 kr.




VSJ forhørte sig, om der var spørgsmål til budgettet, det var der ikke.

Vedtagelseaf budget.
Budgettet blev herefter sat til afstemningmed uændrede fællesudgifter fra den1. januar 2017.

Budgettet blev enstemmigt vedtaget udenskriftlig afstemning.

 

7.   Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.

VSJ:oplyste, at følgende bestyrelsesmedlemmer er på valg, Steen Andersen, BP 181 2.tv. NinaLarsen, BP 75 2.tv.
Nebile Sanli, BP 117 1. som alle
modtager genvalg, er der noglemodkandidater.

Kamal Foulane BP 177 st.tv. meldte sig som kandidat til bestyrelsen ogfortalte lidt om sig selv og hvad han ville gøre for Benløseparken.
Én fra forsamlingen ville gerne høre, hvad de siddende bestyrelsesmedlemmerstår for. Så de fortalte også lidt om sig selv og hvad de ville gøre for Benløseparken.

VSJ: Så skal vi have skriftlig afstemning og til det skal der bruges to stemmetællere,der var to som meldte sig frivilligt.
VSJ forklarede forsamlingen, at den grønne stemmeseddel, som sidder forrestskal bruges. For at vi ikke skal skrive navne på sedlerne, foreslår jeg, at derskrives nr. 1 til 4, men der skal kun skrives tre numre, da vi kun skal bruge 3medlemmer, VSJ skrev navne og tilsvarende numre på de fire kandidater op påtavlen så alle kunne se dem, derefter gik vi over til afstemningen.
VSJ: stemmer er optalt og fordeler sig således, at de tre sidendebestyrelsesmedlemmer er valgt, SA med fordelingstal 111,4, NL med fordelingstal110,8, NS med fordelingstal 110,8, Kamal Foulane med fordelingstal 31.

8.   Valg af revisor.

VSJ: bestyrelsen anbefaler genvalg til CØ fra Beierholm Revision og dader ikke var nogen modkandidater, betragtede VSJ, CØ som genvalgt.
CØ: takkede for valget.

9.    Valg af administrator.

VSJ,bestyrelsen anbefaler genvalg til GH Ejendom A/S og da der ikke var nogenmodkandidater, betragtede VSJ, GH Ejendom A/S som genvalgt.
NB: takkede for valget.

10. Eventuelt.

VSJ, er der spørgsmål til bestyrelsen, kan de fremlægges her, jeg skallige gøre opmærksom på, at der ikke kan vedtages noget under eventuelt.

Spørgsmål fra forsamlingen: det drejersig om muligheden for valg af håndværkere til lukning af altan. Jeg står i ensituation, hvor foreningen kræver væsentligt mere for at opsætte det, end dettilbud jeg har indhentet. Jeg er selvfølgelig med på, at det skal være magentil de andre osv. Jeg føler mig lidt presset af at skulle vælge netop derestilbud.
NB: du må gerne sende tilbuddet og tilbudsgiveren over til mig, så vil vi kikkepå det.

Én fra forsamlingen undrede sig over dennemulighed, for det havde han ikke fået.

Det blev påpeget at bestyrelsen for mange årsiden har besluttet at alle byggesager vedr. altanlukning skal foregå gennemadministrator, som står for byggetilladelserne, indkøb af altanparti samtopfølgning på arbejdet. Det er derfor kun selve montagearbejdet som kan vælgesudført af anden leverandør som skal indsende sit tilbud til administrator.

 

VSJ, konstaterede, at derikke var flere spørgsmål, indlæg til eventuelt og gav ordet til SA for enafsluttende bemærkning.

        SA, takkede forsamlingen for god ro og orden,dirigenten og revisor for en god ledelse og fremlæggelse af regnskab, samtbestyrelsen og administrator for en god indsats i året, der er gået.

Generalforsamlingen sluttede kl. 22.20

Tilføjelse til referat af ordinær generalforsamling:

7.   Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.

Tilføjelse under dette punkt.

VSJ: oplyste, at følgende suppleanter er på valg, Lars Højgaard, BP 75 st.tv og Eyip Yildirum, BP 117 2.tv.
VSJ forhørte sig om de modtager genvalg, det gør Lars Højgaard, men da Eyip Yildirum ikke er til stede skal vi have valgt en ny og foreslog Kamal Foulane, men han takkede nej, Torben Ladegaard Hansen BP 17 2.tv, blev spurgt om han ville stille op, det ville han, derefter blev forsamlingen spurgt om der var andre kandidater, VJS konstaterede det ikke var tilfældet, så Lars Højgaard og Torben Ladegaard Hansen er valgt som suppleanter.








 
Cookies

Kontakt:

Admin.:
Ejerlejligheder og Udlejningslejligheder
GH Ejendom A/S
Fredensvej 34
4100 Ringsted
Tlf. 70 21 94 00
Mail:
kontakt@ghejendom.dk nib@stratos.dk

Kontakt:

Benløseparkens Ejerforening
Mail: info@benloeseparken.dk Formand: Allan Raniszewski

Tlf. 24 95 49 07
Mail: allanraniszewski@gmail.com

Kontakt:

Benløseparkens Beboerforening
For Lejer
Formand Helene Jensen
Benløseparken 115, 1.tv.
4100 Ringsted
Tlf. 57 61 68 02
Mail: hj@benloeseparken.dk

Kontakt:

Vicevært/Varmemester:
Træffetid: Mandag-fredag kl. 12.30–13.00
tlf. 40 75 47 74
eller benyt Mail: service@benloeseparken.dk
Bliver kun læst inden for normal arbejdstid.