Dagsorden og referat fra Ejerforeningen bestyrelsesmøde nr. 7.
Forening: Benløseparkens Ejerforening
Publiceret af: Bjarne Petersen
Dato: 03-09-2017 12:05:39
Kategori: Generelt
     

Benløseparkens Ejerforening                    Den 23. august 2017

Tilstede:                  Steen J. Andersen      SA       BP.181, 2.tv.

                                 Per G. Hansen           PH       GH-Ejendom.
   Bjarne Petersen          BP       BP.  61,st.tv.

                                 Nina Larsen                NL       BP.   75, 2.tv.

                                 Nebile Sanli                NS       BP. 117, 1.tv.

 

Gæst:                       Niemann Bejerholm   NB       Administrator.

                                 Carsten Øhauge               BeierholmRevision

Referat afbestyrelsesmøde nr. 7 / 2016-2017

 

1.    Godkendelseaf referat fra sidste møde.

Referat af bestyrelsesmøde nr. 6 blev godkendt ogunderskrevet.

2.    Årsregnskab2016-2017 ved revisor.

Revisor CØ omdelte det reviderede regnskab (Årsrapport)oggennemgik det grundigt, gjorde bestyrelsen opmærksom på, at der var tagetstikprøver i bilag og der ikke var fundet nogen uoverensstemmelser med denfremlagte Årsrapport for regnskabsåret.

Største udsving i forhold til budget:

Der har været et fald i vandforbrug på 7 %, menen stigning på 4 % i vandafledningsafgift til Ringsted forsyning, men der haralligevel været en besparelse på kr. 176.000,- i forhold til budget.

Slamsugning m. v. er kr. 28.900,- billigere enddet budgetterede.

Vedligeholdelsesarbejde, udskiftning afaltanpartier i blok 8 er kr. 21.362,- billigere end det budgetterede.

Div. ad hoc opgaver er kr. 146.287,- dyrere enddet budgetterede, det skydes hovedsalig måge- og allikebekæmpelse, som ikke varmed i budget.

Regnskabet udviser et samlet overskudpå kr. 420.259,-, der af bestyrelsen foreslås overført til konto for overførtoverskud.

Renternetto udviser et negativt beløb på kr. -7.197,-, det skyldes gebyr forindestående kr. i bank, det blev drøftet om der ikke kunne gøres noget ved det.Konklusionen blev, at administrator tager en snak med banken for at få detnedbragt, om nødvendig med andre banker. Det menes, at der er en grænse på 1mil. kr. før, det koster at have penge stående i en bank, hvis det er tilfældet,må vi dele indestående i flere banker.
Regnskabet blev godkendt og underskrevet af bestyrelsen, så det kan sendes udsammen med indkaldelse til generalforsamlingen.

3.   Udvendigvedligeholdelse / vedligeholdelsesplan.
Den udarbejdedevedligeholdelsesplan blev drøftet, den er ikke prioritetsbehandlet endnu, dader ikke er plads til den i budgettet, før vi er færdige med altanpartiudskiftningeni regnskabsåret 2018 / 2019.

4.   Budget2016-2017.

Budgetudkast blev gennemgået af CØ ogbestyrelsen.

Budgettet er baseret påindgående aftaler. Hvor sådanne ikke foreligger er der regnet med anslåede
prisstigninger i forhold til regnskabsåret 2016/2017.

Følgende stigninger er indregnet, elforbrug med 2 %, renovation erbudgetteret med den faktiske rate

for 2. halvår 2017, mens 1. rate for halvåret 2018 er budgetteretmed en stigning på 2,5 % i forhold hertil.

Vandforbrug, vandafledningsafgift og rensningsbidrag er budgetteretmed udgangspunkt i de for 2.

halvår 2017 gældende priser svarende til en stigning på 4 %.
Revisor og juridisk assistance er budgetteret ud fra et skøn til det forventedeomkostningsniveau.

Bestyrelseshonorar er budgetteret uden stigning til i alt kr.48.000.

Trappevask mv. er budgetteret med en stigning på 2 %.

Lønninger, pensionsbidrag, feriepenge og sociale ydelser erbudgetteret med en stigning på 2,5 %

baseret på 2 heltidsansatte viceværter inklusiv afsat til ekstraassistance.

Administrationshonorar er budgetteret med en stigning på 0,7 % tilkr. 1.441.800,-.

Afskrivningerne er beregnet ud fra den eksisterende maskinpark tilkr. 104.000,-.
Øvrige omkostninger er budgetteret med anslåede prisstigninger på ca. 3 % iforhold til regnskabsåret 2016/2017.

Der er taget følgende punkter med i budgettet til vedligeholdelse:

 

1. Montering af nye altanpartier, blok 9                         3.500.000 kr.
2. Energimærkning                                                             50.000kr.
3. Haveprojekt                                                                   200.000 kr.
4. Reparation og vedligeholdelse af asfalt / parkeringspladser
                                                                                          150.000 kr.

4. Diverse ad hoc.                                                             600.000 kr.


I alt                                                                                 4.500.000 kr.


 

Det indebæreruændrede fællesudgifter fra den 1. januar 2018.

Budgettet blevherefter godkendt af bestyrelsen og vil blive fremlagt på generalforsamlingen.       

5.    Indkomneforslag fra ejere / bestyrelse.

Der er ingen forslag til behandling på generalforsamlingen.

6.   Generalforsamling.

SA og NB udfærdiger indkaldelse. NB sørger for tryk og udsendelsesammen med regnskab og trykning af stemmesedler.

BP har kontakt til Ingelise for at få et opdateret kartotek tilbrug ved adgangskontrol ved

generalforsamlingen, som vil foregå som tidligere år på PC. ogudfærdiger regnearkstabel til udregning af fordelingstal ved skriftlig afstemning.

Bestyrelsen mødes ca. kl. 18. i Ringsted Kongrescenter for atklargøre til generalforsamlingen.

 

7.   Selskabslokalet.

SA oplyste, at selskabslokalets møbel- og gulvbelægninghar fået en gennemgribende renovering og at han vil oplyse regnskabstal i sinberetning til generalforsamlingen.

8.    YouSee.
Administrator fremlagde forhandlet aftale med YouSee, som indebærer, at vifår vores antennenet opgraderet til gigaspeed uden beregning for en 6 årigaftale. Det ville have kostet kr. 649.631,- ekskl. Moms.
Det tilsluttede bestyrelsen sig og underskrev aftale, som administrator sendertil YouSee.

9.    Eventuelt.
Der blev ikke drøftetnoget, som skal føres til protokol.



Vedhæftede filer



 
Cookies

Kontakt:

Admin.:
Ejerlejligheder og Udlejningslejligheder
GH Ejendom A/S
Fredensvej 34
4100 Ringsted
Tlf. 70 21 94 00
Mail:
kontakt@ghejendom.dk nib@stratos.dk

Kontakt:

Benløseparkens Ejerforening
Mail: info@benloeseparken.dk Formand: Allan Raniszewski

Tlf. 24 95 49 07
Mail: allanraniszewski@gmail.com

Kontakt:

Benløseparkens Beboerforening
For Lejer
Formand Helene Jensen
Benløseparken 115, 1.tv.
4100 Ringsted
Tlf. 57 61 68 02
Mail: hj@benloeseparken.dk

Kontakt:

Vicevært/Varmemester:
Træffetid: Mandag-fredag kl. 12.30–13.00
tlf. 40 75 47 74
eller benyt Mail: service@benloeseparken.dk
Bliver kun læst inden for normal arbejdstid.